جستجو
  وكالت آن لاين ( آنلاين ) | وکیل | سایت وکیل | وکالت | سایت وکالت | وب سایت وکیل | وکیل دادگستری | وکیل با سابقه |دفتر وکالت | مشاوره حقوقی | مشاوره آنلاین حقوقی | مشاوره تلفنی با وکیل | مشاوره تلفنی حقوقی | مشاوره با وکیل | قبول کلیه دعاوی حقوی | بانک قوانین ایران | فروشگاه کتاب نرم افزار حقوقی
جملات مفید حقوقی
آیا می‌دانید؟ در صورت فوت پدر و یا عدم توانایی مالی او برای پرداخت نفقه اولاد، این وظیفه به عهده جد پدری می‌‌باشد.
آدرس دفتر وکالت

کرمانشاه،میدان غدیر (شهناز سابق) ابتدای خیابان مطهری شرقی، کوچه شهید سالاری، ساختمان وکلاء، واحد 2

پذیرش : شنبه تا چهارشنبه از ساعت 17 الی 19

شماره تماس :
09183395983
083-37224839 083-3720564

 
مجلس شورای‌اسلامی به این موضوع ورود کند خصوصی‌سازی رادیو وتلویزیون از نگاه قانون
تاریخ انتشار : 05-05-1390

مجلس شورای‌اسلامی به این موضوع ورود کند خصوصی‌سازی رادیو وتلویزیون از نگاه قانون

یک وکیل دادگستری، گفت: از نظر قانون هیچ گونه منع صریحی برای تاسیس رادیو و تلویزیون خصوصی وجود ندارد.

احسان زررخ، در گفت و گو با خبرنگار سرویس حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) ـ منطقه کرمانشاه درباره مبحث خصوصی سازی رادیو و تلویزیون از نگاه قانون، اظهارکرد: اصل ۴۴ قانون اساسی مالکیت را به سه دسته، دولتی، تعاونی و خصوصی تقسیم بندی کرده است که در مالکیت دولتی، بخشی به نام رادیو و تلویزیون آمده است.

وی ادامه داد: عده‌ای این‌گونه استنباط می‌کنند که باید رادیو و تلویزیون کلا دولتی باشد و امکان فعالیت برای اشخاص وجود ندارد، درحالی که اگر ما به زمان تصویب این قانون یعنی سال ۱۳۵۸ برگردیم، می بینیم که وضعیت عامه مردم و عرف جامعه بر این بوده که منظور از لفظ رادیو و تلویزیون همان صدا و سیماست که باید بیانگر دیدگاه‌های نظام باشد.

این وکیل پایه یک دادگستری، گفت: اینکه بگوییم راه اندازی رادیو و تلویزیون خصوصی وجاهت قانونی ندارد، مفهوم درستی از این بحث نیست چرا که در مبحث ذیل ماده ۴۴ قانون اساسی آمده است که بخش خصوص شامل آن قسمت از کشاورزی، دامداری، صنعت و خدمات می شود که توسعه دهنده فعالیت های اقتصادی، تعاونی و دولتی باشد که در اینجا راه اندازی رادیو و تلویزیون خصوصی وجاهت قانونی پیدا می‌کند.

زررخ یادآور شد: بدون شک راه‌اندازی شبکه های خصوصی رادیو و تلویزیون می تواند با فعالیت در حوزه های مختلفی هم چون؛ سرگرمی، ورزش، آموزش، خبررسانی و ... مکمل فعالیت های صدا و سیما باشد.

وی افزود: از سویی دیگر اصل آزادی رسانه ها و همچنین دادن اختیار به مردم برای انتخاب رسانه مورد نظرشان، این موضوع را از نظر عقلی و عرفی توجیح می‌کند.
این وکیل پایه یک دادگستری، اظهارکرد: اصل ۴۴ در خصوص اینکه مالکیت خصوصی، دولتی و تعاونی چیست و مصداق های آن باید چگونه باشد، این را به قانون عادی ارجاع داده است، لذا بهترین رویه این است که در خصوص رسانه های به طور کلی، مجلس شورای اسلامی ورود پیدا کند و با تعیین و تصویب قوانینی جامع، شرایط را برای حضور بخش خصوصی با تعیین حدود و صلاحیت ها مشخص کند.

زررخ با اشاره به فواید راه اندازی شبکه های خصوصی رادیو و تلویزیون، گفت: یقینا تعدد و تنوع مراجع اطلاع رسانی داخلی باعث کاهش مراجعه مردم به رسانه های خارجی می شود.

برچسب ها : خصوصی‌ سازی رادیو و تلویزیون , رادیو و تلویزیون , قانون , مجلس شورای‌اسلامی , مجلس

نظر شما

نام * :
پست الكترونيكي * :
وب سایت :
نظر *:
  کد امنیتی را وارد نمایید :
اختصاصي براي مدير سايت ( درصورت انتخاب اين گزينه نظر شما در وب سايت ديده نخواهد شد )
لطفا از ارسال سوالات حقوقي در این صفحه خودداری نمائید . به سوالات حقوقي در این بخش پاسخ داده نمیشود .

رزومه
صفحه اصلي
سوالات حقوقي كاربران
گالری تصاویر
برنامه هفتگي
سايت هاي مرتبط
امور موکلین
مشاوره تلفنی
قبول کلیه دعاوی حقوقی
مقالات
اخبار
لوایح
آراءوحدت رویه
قوانین
امور دانشجوبان
آزمون کارآموزی
جزوات حقوقی